Sposób, w jaki Google zdominowało nasze poruszanie się do internecie jest doprawdy imponujący. Jednak wiele osób, korzystających na co dzień z najpopularniejszej przeglądarki świata nie zdaje  sobie sprawy z dodatkowych funkcji, jakie posiada popularny „Wujek Google”. A są one nie mniej przydatne, niż sama wyszukiwarka.

Dzisiaj Google to coś więcej, niż tylko szybka forma znalezienia online strony z interesującą nas tematyką. Jednym z najnowszych „bajerów”, dostępnych od niedawna dla polskich użytkowników jest możliwość dokładnego sprawdzenia aktualnej pogody, panującej w danym miejscu na terenie kraju.

Wystarczy wpisać w okienko wyszukiwarki komendę „pogoda” razem z markerem lokalizacyjnym (dowolne miasto w Polsce) a uzyskamy piękną i czytelną wizualizację, dotyczącą m.in. temperatury powietrza, siły wiatru, wilgotności, stopnia zachmurzenia, opadów i reszty informacji meteorologicznych. A wszystko to w przejrzystej oprawie graficznej, z odczytaniem której nikt nie powinien mieć najmniejszego problemu.

Wśród innych ulepszeń znalazły się m.in. szybkie przeliczanie aktualnych kursów walutowych lub błyskawiczne wyszukanie kinowego repertuaru w mieście samego zainteresowanego. Wystarczy wpisać np. frazę „kino Poznań”, aby natychmiast uzyskać informację na temat wyświetlanych w stolicy Wielkopolski filmów a wybierając konkretny tytuł od razu dowiadujemy się gdzie i o której możemy go sobie obejrzeć. Jest to dużo bardziej praktyczne, aniżeli przekopywanie się przez często nieczytelne strony kinowych multipleksów. Analogiczny scenariusz ma również miejsce w przypadku połączeń samolotowych – wpisując słowo „lot” razem z nazwą konkretnego miasta, otrzymujemy spis wszystkich bieżących lotów.

Niewątpliwie jednym z największych usprawnień jest wprowadzenie graficznej wersji kalkulatora, dzięki któremu poradzimy sobie z obliczeniem najbardziej niewygodnych zadań matematycznych, wliczając w to funkcje razem z wykresami. Oprócz standardowego dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia, możemy również potęgować, pierwiastkować, obliczać sinusy tangensy a nawet logarytmy!

Niestety, póki co nadal zmuszeni jesteśmy gonić resztę świata w kwestii internetowych nowinek i informatycznych możliwości, jakie oferują nam programy codziennego już użytku, pokroju Google. Wystarczy jedynie powiedzieć, że pomimo wprowadzenia przez giganta z Mountain View tych rewolucyjnych z naszego punktu widzenia innowacji do polskiej wersji przeglądarki, daleko nam do opcji, z jakich korzystają każdego dnia Japończycy i Amerykanie. Nie ma jednak co przesadnie narzekać, gdyż nowe oblicze „Wujka Google” z pewnością spotka się z entuzjazmem wśród polskich użytkowników internetu, których przybywa z dnia na dzień coraz więcej.

Dobór słów kluczowych – to dziecinnie proste!

20 maja 2013, Autor: Zespół Pozycjonowanie Bez Ryzyka

Przed wyborem słów kluczowych powinieneś zastanowić się, jakie działy swojej strony chcesz  pozycjonować – jasno sprecyzowany cel znacznie ułatwi Ci wybór. Jeżeli zajmujesz się jedną  tematyką, to śmiało możesz przejść do doboru słów kluczowych. Musisz jednak zwracać uwagę  na ważne szczegóły, np.:
Czytaj dalej

Pozycjonowanie czy AdWords

10 marca 2013, Autor: Artur Krawczyk

Pozycjonowanie czy AdWordsCzęsto spotykam się z pytaniem, w co lepiej zainwestować: czy w pozycjonowanie, czy w kampanię linków sponsorowanych, takich jak np. AdWords? Odpowiedź na to pytanie będzie się różniła w zależności od strony internetowej, klienta czy branży, w której pracuje.

Dwie główne różnice pomiędzy wspomnianymi sposobami zaistnienia w Internecie to czas i koszt. Pozycjonowanie jest o wiele tańsze, ale na jego efekty przyjdzie nam poczekać jeszcze kilka tygodni. Linki sponsorowane przynoszą wizyty już tego samego dnia, co start kampanii, ale z kolei są o wiele droższe.

Niestety często nie da się jednoznacznie określić, która z tych form promocji jest lepsza, dlatego najlepszym wyjściem jest kompromis. Warto wybrać kilka fraz o średniej konkurencyjności i pod nie się pozycjonować, a następnie wybieramy trudne frazy i wykupujemy odpowiednie kampanie linków sponsorowanych.

Czytaj dalej

Zmiany w wyszukiwarce Google w 2012 roku

19 listopada 2012, Autor: Zespół Pozycjonowanie Bez Ryzyka

Zmiany w wyszukiwarce Google w 2012 rokuStare dobre Google…Niby ciągle takie samo, a jednak nieustannie się zmienia.Google i zmiany? Przecież Google jest zawsze takie samo i działa na tych samych zasadach, mówicie. Prawda jest jednak inna. Nad zmianami w popularnej wyszukiwarce pracuje się praktycznie każdego dnia. My, użytkownicy często nie zdajemy sobie sprawy jak Google stara się usprawnić swoje działanie, jak usiłuje uprzyjemnić nam użytkowanie serwisu. Pora uświadomić sobie co dzieje się na ulubionej wyszukiwarce Polaków. Jak Google zmieniło się w ciągu 2012 roku.

Czytaj dalej

zoloft generic color low cost zoloft cheap zoloft

SEO w białym kapeluszu

18 października 2012

Nie tylko public relations dzieli się na czarne i białe. Istnieje również dokładnie taki sam podział w dziedzinie SEO. Tak jak w starych westernach, mamy złego i dobrego bohatera. Czarne i białe. Tak zwane White Hat SEO, to nic innego, jak działania etyczne, natomiast Black Hat, to niedozwolone techniki używane do promowanie strony. Skupmy się jednak na tym pierwszym, bo to z niego korzystamy.

Czytaj dalej

Czym jest pozycjonowanie?

Autor: Zespół Pozycjonowanie Bez Ryzyka

Wielu naszych użytkowników często zadaje nam pytanie: Czym jest pozycjonowanie? Poniżej przedstawiamy krótką prezentację, która jak mamy nadzieję rozjaśni nieco temat. Zapraszamy również do naszego działu FAQ, gdzie odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania.

Metody promocji firmy w Internecie

15 października 2012, Autor: Paulina Gruca

Metody promocji firmy w InternecieZłap klienta w sieć(ci)

Dzisiaj już nikt nie pyta czy jest sens reklamować się w Internecie. Upowszechnienie się globalnej sieci w połączeniu z jej nieograniczonymi możliwościami sprawiły, że to właśnie w przestrzeni wirtualnej toczy się obecnie prawdziwa walka o klienta. Przewaga reklamy on-line nad off-line staje się coraz bardziej zauważalna warto więc zapoznać się bliżej z metodami promocji firm w Internecie.

Czytaj dalej

Promocja!!!

13 września 2012, Autor: Zespół Pozycjonowanie Bez Ryzyka

Przygotowaliśmy dla Was znakomitą Promocję. Na start dostajecie aż 30% rabatu dla każdej frazy oraz… do każdej wybranej frazy jedną dodajemy w prezencie od nas 😉 Zapraszamy.

Promocja na pozycjonowanie

Walka o uwagę Internauty

12 września 2012, Autor: Magdalena Wójciak

Walka o uwagę klientaOd początku istnienia handlu następowała walka o klienta. Z początku – gdy dobra materialne w postaci unikanych kamieni, broni z drewna czy wyszukanych owoców leśnych – pozwalały jedynie na mniej lub bardziej opłacalną wymianę walka ta miała raczej charakter przypadkowy. Z czasem, wraz z rozwojem inteligencji, technologii oraz wartości pieniądza walka ta zmieniła swój charakter na przemyślaną strategię.

W obecnych czasach wiele firm oferuje swe produkty czy usługi poprzez Internet. Walka o klienta w sieci w wielu przypadkach jest najbardziej zacięta ze wszystkich branży gospodarczych i handlowych. Większość Internautów szuka sklepów, produktów, usług, stron www poprzez popularną wyszukiwarkę Google. Dzięki temu firmy lub osoby prywatne zajmujące się daną stroną internetową mają ogromne szanse na zawalczenie o klienta i uwagę Internauty.

Czytaj dalej!

Jesteś już na Mapie Google?

28 sierpnia 2012, Autor: Katarzyna Banasiak

Dodaj firmę do mapy GoogleRozwój nowych technologii i ciągle powiększający się dostęp do Internetu sprawił, że większość konsumentów przed podjęciem decyzji zakupowych, to właśnie w sieci szuka potrzebnych informacji na temat produktów czy usług.

 Z tego względu przedsiębiorstwa szukają coraz to nowych sposobów na zaistnienie w Internecie, a tym samym skuteczniejsze dotarcie do klientów. Jednym z nich jest wpisanie swojej firmy w Google Miejsca, czyli usłudze pozwalającej na umieszczenie jej na mapach tworzonych przez serwis Google.

Czytaj dalej

Reklama przyszłości

23 sierpnia 2012, Autor: Katarzyna Banasiak

Formy reklamy w InternecieMedia społecznościowe zyskały w ostatnich latach ogromną popularność. Okazało się, że ludzie na całym świecie uwielbiają komunikować się ze sobą i za ich pośrednictwem wymieniać zdjęcia i opinie. Nic więc dziwnego, że mediami społecznościowymi zainteresowali się marketerzy, dostrzegając w nich ogromny potencjał reklamowy.

 

Reklama społecznościowa stanowi rodzaj reklamy internetowej, w której wykorzystuje się fora, blogi, portale społecznościowe oraz mikroblogi. Jako, że jest ona zjawiskiem dość nowym na tle standardowych form reklamowych wciąż jest atrakcyjna dla odbiorców. Jakie są inne zalety promocji za pośrednictwem mediów społecznościowych?

Czytaj dalej

Pingwin to jednak niechluj

 

Zmiany w algorytmie GoogleNiecały miesiąc temu Google postanowiło wykonać kolejny krok w celu podniesienia jakości zwracanych wyników przez jej wyszukiwarkę za pomocą aktualizacji algorytmu rankingowego pod kodową nazwą „pingwin”. Mogłoby się wydawać, że to przyjazne zwierzątko będzie spokojne i przewidywalne. Niestety – okazało się, że nasz pingwinek cierpi na ADHD, a rezultaty jego działań przypominają krajobraz po eksplozji bomby.

 

Internet po wizycie pingwina

Już po kilku godzinach od wprowadzenia łatki było wiadomo, że nie wiadomo, o co chodzi. Wątek na forum PiO rósł w zastraszającym tempie i już pierwszego dnia osiągnął kilkadziesiąt podstron złożonych głównie z panicznych wypowiedzi. Większość osób zgłaszała dziwne sytuacje, w których pozycjonowane strony często były przeskakiwane przez swoje zaplecza, słabej jakości strony pięły się w rankingach, a wieloletnie witryny dobrze zoptymalizowane z unikalnymi treściami leciały w dół. Z kolei najciekawszym wynikiem był rezultat zwracany przez zapytanie „karma dla psów” gdzie na pierwszej pozycji była strona … Google.pl.

Czytaj dalej