Dobór słów kluczowych – to dziecinnie proste!

20 maja 2013, Autor: Zespół Pozycjonowanie Bez Ryzyka

Przed wyborem słów kluczowych powinieneś zastanowić się, jakie działy swojej strony chcesz  pozycjonować – jasno sprecyzowany cel znacznie ułatwi Ci wybór. Jeżeli zajmujesz się jedną  tematyką, to śmiało możesz przejść do doboru słów kluczowych. Musisz jednak zwracać uwagę  na ważne szczegóły, np.:

1. Stosowanie polskich znaków ma znaczenie – najlepiej używaj fraz jak najbardziej  naturalnych i raczej wybierz „Poznań” niż „Poznan”,

2. Wszelkie odmiany wyrazów wpływają na wyniki wyszukiwania – musisz zdecydować czy  lepiej dla Ciebie użyć liczby mnogiej czy pojedynczej. Z prowadzonych przez nas badań  wynika, że użytkownicy 2 razy częściej wyszukują frazy w liczbie mnogiej.

3. Zmiana kolejności wyrazów tworzy nową frazę – słowa kluczowe należy to postrzegać jako  nierozłączny związek wyrazów, zatem fraza „rower Poznań” zupełnie różni się od frazy  „Poznań rower”,

4. Powinieneś zadać sobie pytanie, na jakim obszarze rynku chcesz działać – lokalnym czy  ogólnopolskim. Twoja decyzja ma wpływ na dobór fraz – jeżeli zdecydowałeś się działać  na rynku lokalnym, to powinieneś dodać słowo geolokalizacyjne, czyli nazwę miasta lub  rejonu, np. „przewozy osób Poznań”. Jeżeli decydujesz się na zasięg ogólnopolski, to  fraza powinna być pozbawiona słowa geolokalizacyjnego, np. „przewozy osób”.

Po wyborze fraz zastanów się, czy właśnie te frazy zgadzają się z Twoimi początkowymi założeniami.

W przypadku jakichkolwiek kłopotów lub pytań nasz Zespół chętnie Ci pomoże.

Podobne artykuły