Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

 

1. Jak długo trwa umowa?

Czas trwania umowy to minimum 12 miesięcy. Pozycjonowanie jest procesem, który po uzyskaniu pozycji w TOP10, trzeba cały czas utrzymywać. Roczna umowa ma zagwarantować dłuższe utrzymanie wysokiej pozycji Twojej strony.

2. Dlaczego trzeba pozycjonować minimum 3 frazy?

Minimum 3 frazy gwarantują odczuwalne zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Wybór większej ilości dobrze dobranych fraz zwiększy ilość potencjalnych klientów, odwiedzających Twoją stronę.

3. Moją stronę pozycjonuje też inna firma, czy to problem?

Niestety, niemożliwe jest pozycjonowanie przez dwie firmy. Spowodowane jest to rozbieżnością działań, które z pewnością wpłynęłyby negatywnie na pozycję Twojej strony.

4. Co to znaczy „frazy do 2 milionów wyników wyszukiwania”?

Każda fraza ma określoną konkurencyjność, która wyświetla się w wyszukiwarce jako liczba wyników. Oznacza to, że jest określona liczba stron internetowych, które zawierają określone słowo kluczowe i są ułożone w rankingu wartości przez Google. „Frazy do 2 milionów wyników wyszukiwania” to takie frazy, których konkurencja jest wielkości około 2 milinów stron i jest to fraza średnio konkurencyjna.

5. Kiedy pojawią się efekty?

Efekty są zauważalne najczęściej po 3 miesiącach, jednak nie jest to sztywny termin i może się skrócić bądź nieco wydłużyć, ponieważ każda strona internetowa wymaga innych działań.

6. Jak oblicza się pozycję miesięczną?

Pozycja miesięczna obliczana jest na podstawie niezależnego zewnętrznego narzędzia monitorującego Twoją stronę. System oblicza średnią pozycję dla każdego tygodnia w miesiącu. Z powstałych 4 pozycji tygodniowych odrzucany jest wynik najwyższy i najniższy, a z dwóch środkowych obliczana jest średnia arytmetyczna, zaokrąglana w górę. W ten sposób powstaje pozycja miesięczna.

7. W jaki sposób dobrać frazy do pozycjonowania?

Pierwszym etapem działań jest analiza pod kątem zawartości strony oraz odpowiedniego doboru słów kluczowych, czyli takich, które nie będą miały dużej konkurencyjności, a jednocześnie będą generowały ruch na stronie. Analiza wykonywana jest bezpłatnie.

8. Czy w wyniku Państwa działań strona może otrzymać filtr lub ban od Google?

Zajmujemy się wyłącznie white SEO, czyli pozycjonowaniem zgodnym ze standardami Google. Dzięki temu Twoja strona nigdy nie otrzyma filtru lub bana.

9. W jaki sposób raportowane są działania?

Każdy z klientów otrzymuje indywidualny dostęp do Panelu Monitoringu Pozycji, w którym samodzielnie może sprawdzać swoje pozycje dla każdego ze słów kluczowych. Raz w miesiącu przesyłany jest również raport pozycji miesięcznych.

10. Czy firma wystawia faktury VAT?

Naturalnie – na wszystkie nasze usługi wystawiamy faktury VAT.

11. Czy podane ceny są cenami netto czy brutto?

Wszystkie ceny są cenami netto i należy do nich doliczyć 23% VAT-u.

12. Od kiedy działają Państwo na rynku?

Działamy nieprzerwanie od 2006 roku, należymy do programu Rzetelna Firma, a nasz zespół uczestniczy w wielu szkoleniach i seminariach. Jesteśmy również członkiem programu Google dla Agencji, dzięki czemu mamy zawsze informacje z pierwszej ręki.

13. Do czego potrzebne są dostępy do serwera FTP i panelu administracyjnego?

Dostępy te są niezbędne do przeprowadzania prac optymalizacyjnych. Bez nich nie jest możliwe rozpoczęcie procesu optymalizacji, a co za tym idzie – pozycjonowania. Ważne jest więc, aby jak najwcześniej przekazać nam dostępy do serwera FTP oraz panelu administracyjnego, ponieważ wtedy będziemy mogli rozpocząć pracę. Przypominamy, że obowiązuje nas polityka prywatności, zatem wszystkie Twoje dane są całkowicie bezpieczne.

14. Czy muszę konsultować zmiany na mojej stronie?

Wszystkie techniczne zmiany na stronie internetowej powinny być z nami konsultowane, ponieważ mogą one zachwiać proces pozycjonowania.

15. Zmieniam wygląd strony – czy muszę zgłosić to do Państwa?

W sytuacji zmiany wyglądu strony wymagane jest zgłoszenie zmian jeszcze przed ich wprowadzeniem, ponieważ wiąże się to ze zmianami struktury strony oraz z ponownym przeprowadzeniem procesu optymalizacji. W przypadku prowadzonych zmian we własnym zakresie, strona internetowa może znacznie obniżyć się w rankingu Google.

16. Zapomniałem opłacić domenę lub serwer na kolejny okres. Co teraz?

Należy jak najszybciej uiścić opłatę (trzeba liczyć się z tym, że domena będzie już dzierżawiona przez kogoś innego). Nawet jeżeli uda się przywrócić stronę, to wyniki pozycjonowania mogą się radykalnie zmienić na gorsze. Należy więc bezwzględnie dotrzymywać terminu płatności za domenę.

17. Pozycje radykalnie spadły. Co mogło to spowodować?

Zdarza się, że nagle strona na kilka dni „wypada z rankingu” Google. Ma na to wpływ wiele czynników. Jeżeli nie były wykonywane żadne działania SEO, mogące doprowadzić do takiej sytuacji (działania innej firmy, działania na własną rękę), to należy przeczekać zmianę, ponieważ tego rodzaju wahania mają czasami miejsce. Najpóźniej po kilku dniach strona wraca na poprzednią, a nawet wyższą pozycję.