Jesteś już na Mapie Google?

28 sierpnia 2012, Autor: Katarzyna Banasiak

Dodaj firmę do mapy GoogleRozwój nowych technologii i ciągle powiększający się dostęp do Internetu sprawił, że większość konsumentów przed podjęciem decyzji zakupowych, to właśnie w sieci szuka potrzebnych informacji na temat produktów czy usług.

 Z tego względu przedsiębiorstwa szukają coraz to nowych sposobów na zaistnienie w Internecie, a tym samym skuteczniejsze dotarcie do klientów. Jednym z nich jest wpisanie swojej firmy w Google Miejsca, czyli usłudze pozwalającej na umieszczenie jej na mapach tworzonych przez serwis Google.

Jak to działa?

 Informacje o przedsiębiorstwach pojawiające się w Google mają wiele źródeł m.in. katalogi firm. Po dodaniu swojego biznesu do Miejsc to właśnie te wiadomości uważane są za najbardziej wiarygodne i zastępuję wszystkie inne dane.

 

Dlaczego warto?

 

Miejsca dla Firm pozwalają przede wszystkim aktywnie docierać do potencjalnych klientów. Dzięki nim wyróżnimy swój biznes spośród konkurencji. Poprzez umieszczenie danych kontaktowych ułatwiamy odnalezienie naszej firmy w sieci, a następnie polecenie jej znajomym, co przekłada się na zysk.

 

Miejsca Google to także sposób na darmowe zareklamowanie swojego biznesu oraz dialog z klientami, poprzez poznanie ich opinii i szybką reakcję.

 

Zweryfikuj dane

 

Oprócz dodania firmy do Miejsc warto także zweryfikować wpis poprzez podanie wygenerowanego numeru PIN. Dzięki temu oprócz podstawowych danych kontaktowych mamy możliwość umieszczenie zdjęć, filmów wideo kuponów oraz tworzonych na bieżąco ofert specjalnych.

 

Dodaj się!

 

Swoją firmę do Map Google można dodać bezpłatnie poprzez Centrum Firm Lokalnych Google. Zapisu dokonujemy w sześciu krokach:

 

  1. Podstawową czynnością jest założenie konta Google i zalogowanie się do niego.
  2. Następnie należy przejść do Centrum Firm Lokalnych i podać podstawowe, wymagane informacje, które zawierają: adres i numer telefonu firmy, e-mail, stronę internetową oraz krótki opis tego, czym się zajmujemy.
  3. Kolejny krok to określenie kategorii, do których klasyfikuje się nasze przedsiębiorstwo – maksymalnie można wybrać ich pięć
  4. W Google Miejsca umieszczamy także informacje dotyczące godzin otwarcia firmy i płatności – z perspektywy klienta są to ważne dane, dlatego warto wypełnić to w sposób rzetelny
  5. Później przychodzi czas na zdjęcia. Ich ilość ograniczona jest do 10 i można dodawać je bezpośrednio z dysku lub podając adres internetowy. Nie mogą one naruszać praw autorskich ani promować nielegalnych treści
  6. Weryfikacja  – potwierdzenie wprowadzonych danych. Można zrobić to droga elektroniczną lub pocztową.

Informacje dodane do Google Maps możemy edytować w każdym momencie.

 

Klientów nigdy za wiele

 

Skorzystanie z darmowej usługi Google to kolejna możliwość wypromowania się  w sieci. Dzięki temu sprawimy wrażenie wiarygodnej firmy, dla których komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. A w końcu to właśnie utrwalenie świadomości marki w umysłach konsumentów jest jednym z podstawowych czynników prowadzących do sukcesu.

Podobne artykuły