Link building

Link building był do niedawna jedyną formą pozycjonowania. Jednak algorytm Googla przeszedł szereg aktualizacji, a linkowanie przestało być takie proste i oczywiste. 

Dobry link building

Kampania SEO bez linkbuildingu najczęściej kończy się niepowodzeniem. Jednak nikt nie podpisuje umowy na pozycjonowanie  na rzecz samych linków. Posiadanie ogromnej liczby linków wstecznych nie zawsze jest pomocne, a w niektórych przypadkach jest nawet szkodliwe. Linki z podejrzanych katalogów, niskobudżetowych blogów i forów mogą faktycznie zaszkodzić SEO, więc warto skontaktować się z właścicielami tych stron i poprosić o ich usunięcie.

Linki same w sobie nie są zbyt cenne. W obecnym trendzie SEO liczy się treść, która linkuje. Jeżeli chodzi o parametry linków za pomocą, których mierzymy wartość liku to między innymi:

Autorytet domeny

Indeks Google

Backlinki

Szybkość strony

Wskaźnik spamu

Wskaźnik wiarygodności

Z

Bezpieczne linki

Wartości backlinków

Link building

Linki SEO

Szybkość z jaką zyskujesz linki, popularnie zwana prędkością łącza, jest również ważnym aspektem do monitorowania.

Naturalny profil linków wstecznych będzie systematycznie wzrastać. Nieregularne skoki nowych połączeń wyglądają dla Google jak spam, za co możesz zostać ukarany.

Najlepszym sposobem na uniknięcie tego typu przykrych okoliczności jest regularne publikowanie treści, a nie publikowanie wielu postów na blogu pierwszego dnia każdego miesiąca. Jeśli angażujesz się w pracę związaną z SEO, najlepiej jest robić to trwale, a nie sporadycznie.

 

Linki dofollow i nofollow

Tag nofollow zasadniczo nakazuje Google, aby nie przypisywał żadnych stron SEO do linku. Wiele forów internetowych i serwisów informacyjnych automatycznie dodaje te tagi do linków zamieszczonych, aby zapobiec dodawaniu linków spamowych do komentarzy. Właściciele witryn mogą też ręcznie dodawać ten tag.

 

 Linki Nofollow są neutralne, czyli nie działają ani na korzyść ani na stratę witryny. Jeśli jednak masz linki dofollow skierowane na Twoją domenę z niskiej jakości stron internetowych, warto poprosić o ich usunięcie. Linki Dofollow to te, które przekazują sok linkowy.

 

 

Mówi się, że wysoki odsetek linków dofollow w Twoim profilu może wydawać się nienaturalny dla Google. W międzyczasie duża część linków nofollow pozostawi Cię bez żadnego efektu SEO. Musimy zachować złoty środek i ustalić sobie procent poszczególnych linków w jakie chcemy zainwestować.

Linki z anchorem

Google zauważyło to i teraz będzie karać witryny z nienaturalną ilością linków przychodzących, które mają ten sam tekst kotwicy. Jeśli poważnie myślisz o utrzymaniu zdrowego wyniku wyszukiwania dla docelowych słów kluczowych, Twój profil linków zwrotnych musi być stale monitorowany. Nawet jeśli w profilu nie ma szkodliwych linków, zawsze można wprowadzić ulepszenia.

Ogólny konsensus jest taki, że im bardziej zróżnicowany jest profil backlinków, tym bardziej jest on naturalny i tym lepiej wygląda dla Google. Celem jest uzyskanie tak zróżnicowanego profilu wstecznego, jak to możliwe.
Pamiętaj! Jeśli link nie pochodzi z wiarygodnego źródła, prawdopodobnie nie zagwarantuje pożądanych rezultatów.

Dobre linkowanie

Autorytety i zaufanie domeny nie pojawiają się z niczego. Jest to ciężka praca. Rozwijanie witryny i budowanie relacji z użytkownikiem to bardzo ważny aspekt wpływający na statystyki strony. Im więcej udostępnień, ocen, komentarzy tym lepiej.

Każdego roku analizujemy pracę, ile czasu spędzamy na zdobywaniu jednego linku i na tym opieramy nasze stawki linkbuildingu.  Najskuteczniejsze kampanie budujące to takie, które są w pełni zintegrowane z różnymi kanałami marketingowymi i sprzedażowymi firmy. Skuteczne pozyskiwanie linków nie tylko podniesie pozycję, ale także pomoże kierować działaniami marketingowymi.

Linki mają różną wartość w Internecie, a liczne badania pokazują, że ma to wpływ na widoczność wyszukiwania.

Jeśli masz dobrze przygotowaną stronę internetową, szanse na otrzymanie bardziej ekologicznego ruchu.

Link building

Oto niektóre z typowych prac wykonywanych w tle podczas kampanii linkbuildingu:

Audyt witryny

Zanim przystąpimy do jakichkolwiek linków musimy przeprowadzić audyt Twojej witryny. Bez wyraźnego obrazu struktury strony oraz zaplecza linków nie podejmujemy się linkowania.

Problemy techniczne / na stronie utrudniają kampanie linków (nie wspominając o ruchu organicznym), a aspekty techniczne witryny muszą zostać zoptymalizowane przed rozpoczęciem aktywnego linkowania.

 

Analiza konkurencji

Rozpoznawanie, analizowanie i rozumienie Twojej konkurencji jest ważne dla wszystkich aspektów działalności.

Dogłębne zrozumienie Twojej konkurencji pomoże nam poprawić wyniki wyszukiwania, aby prześcignąć konkurencję i zwiększyć jej skuteczność w wynikach wyszukiwania.

 

Nisza SEO

Analiza konkurencji jest pierwszym krokiem w badaniach branżowych. Aby przeprowadzić prawdziwą analizę niszową, usługodawcy wchodzą głębiej.  Badania niszowe odkrywają , które tematy są popularne i gdzie istnieją luki w treści. Ta wiedza informuje, które inicjatywy dotyczące zawartości będą rezonować z Twoimi odbiorcami i jakie treści można promować w przypadku linków.

SEO, a marketing online

Znajomość innych kampanii pozwala uniknąć nadmiarowości i poprawia skuteczność kampanii. Linki są częścią równania marketingu cyfrowego, a twórcy linków muszą być świadomi innych trwających strategii. Często inne kampanie marketingowe mogą prowadzić do istotnych możliwości łączenia. Linki wspierają również inne inicjatywy marketingowe i kampanie. Kampanie content marketingu i PR mają lepszą widoczność i skuteczność w połączeniu z linkbuildingiem Linki poszerzają zasięg tych kampanii i pomagają zapewnić dynamikę.

Kontakt

Już dziś skontaktuj się z nami, a my przygotujemy dla Ciebie bezpłatny Audyt strony.