Nieetyczne metody pozycjonowania

17 stycznia 2012,

Nieetyczne metody pozycjonowaniaNie wszystkie chwyty dozwolone

W świecie pozycjonowania doskonale znany jest temat tzw. nieetycznych sposobów na poprawę products! pozycji w wyszukiwarkach. Opinii o tym co jest legalnym działaniem, a co nie, jest tyle co pozycjonerów. Jednak można wyróżnić klika działań, które przez większość z nich jest uznawana za, co najmniej, nieeleganckie.

W tym miejscu należy zaznaczyć, że granica pomiędzy etycznymi a nieetycznymi metodami pozycjonowania nie istnieje, dlatego można jedynie spróbować zdefiniować to, czym jest niepożądane działanie. Przede wszystkim jest to każde postępowanie, które może przynieść ban albo filtr, co grozi silnym spadkiem strony w rankingu wyszukiwarki lub zupełnym wykluczeniem z jej indeksu. Pośrednią konsekwencją będzie wtedy popsucie reputacji firmy, przez co utraci z pewnością wielu potencjalnych klientów.

Optymalizować stronę można na wiele sposobów, a nawet można ją przeoptymalizować. Jeżeli pozycjoner wykona stronę, która świetnie się pozycjonuje, a wygląda jak „papka” albo jej treść nie ma żadnej wartości dla użytkowników, to należy stwierdzić, że mimo dobrej pozycji strony, nie został zrealizowany zamierzony cel. Dlatego jako kolejną grupę nieetycznych metod pozycjonowania uznaje się przygotowywanie strony tylko pod wyszukiwarki. Fakt – robot czyta treść i przypisuje pozycję stronie, lecz to użytkownicy są klientami, zatem treść musi być również przygotowana dla nich.

Nieetyczne metody pozycjonowania

Jeśli chodzi pierwszą wymienioną grupę nieetycznych metod, to możemy w jej obrębie wyróżnić:

  • Ukryty tekst – sposobów na ukrycie tekstu jest wiele. Można ustawić tekst, który ma taki sam kolor jak tło, można ustawić rozmiar czcionki na 1px, a korzystanie z arkuszy CSS i JavaScript stwarza ogromne możliwość nieetycznym pozycjonerom,
  • Doorway pages – przygotowanie dodatkowych podstron zawierających tekst ze słowami kluczowymi pomieszanymi ze zlepkiem przypadkowych słów,
  • Cloaking – tworzenie dwóch wersji stron – jednej dla użytkowników, a drugiej dla robotów,
  • Kradzież treści – kopiowanie artykułów bez zgody autorów, czyli plagiat. Na szczęście to działanie zostało ukrócone dzięki ostatniej aktualizacji wyszukiwarki,
  • Pozycjonowanie słów kluczowych niezwiązanych z treścią strony – jeżeli użytkownik szuka informacji o Piotrusiu Panu, a wejdzie na stronę z kredytami hipotecznymi, to na pewno nie będzie zadowolony.

Nie daj się oszukać

Następstwem stosowania powyższych metod może być ban, którego pozbycie się nie jest już takie łatwe. Właśnie z tego powodu dobrze jest zaznajomić się z tym tematem i zwracać szczególną uwagę na metody pozycjonowania, które są stosowane przez firmy pozycjonujące, ponieważ konsekwencje ich nieetycznych działań poniesie właściciel pozycjonowanej strony.

Podobne artykuły