Pozycjonowania rozpoczynamy od optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarki Google i fraz, które zostały wcześniej wybrane. Jest to skomplikowany etap, który poprzedza analiza witryny, której zadaniem jest zlokalizowanie wszelkiego rodzaju niedociągnięć i podstron, które należy poprawić.

Dwa główne czynniki poddawane ocenie to treść wszelkiego rodzaju artykułów, newsów itp. oraz technologia w jakiej została wykonana strona.

Optymalizacja treści

Musimy zdawać sobie sprawę, że Google zbiera informacje za pomocą specjalnych botów (zwanych pająkami), które odwiedzają strony użytkowników, następnie analizują jej treść i przydziela punkty dzięki, którym po wpisaniu frazy możemy znaleźć się na czołowych pozycjach

To jak bot postrzega stronę różni się od tego jak robią to użytkownicy. Dlatego najtrudniejszą częścią optymalizacji jest przygotowanie strony w taki sposób by była jednocześnie atrakcyjna dla ludzi i automatu.

Czasami zdarza się tak, że na optymalizowanej stronie dotyczącej np. serwisu samochodowego nie ma informacji na temat „lakierowania”, dlatego w takich przypadkach korzystamy z usług profesjonalnego Copywritera, który przygotuje odpowiedni tekst na stronę

Optymalizacja kodu i technologii

Aby odpowiednio przygotować stronę na jej indeksację w Google należy wiedzieć jak bot radzi sobie z różnymi technologiami i rozwiązaniami. Po pierwsze w kodzie strony nie powinny znajdować się żadne błędy, bo mogą one negatywnie wpłynąć na to jak nasza strona zostanie odebrana.

Strony we flashu, nadużywające Ajaxa i Java Script, korzystające z tzw. ramek to tylko niektóre przykłady technologii, z którymi bot Google sobie nie radzi i często zdarza się tak, że takie strony są indeksowane tylko w części. W takich wypadkach proponujemy naszym klientom rozwiązania, dzięki którym zaistnieją w wyszukiwarkach.

Przykładowa optymalizacja

Jeden z naszych klientów poprosił nas o zoptymalizowanie strony http://www.franslex.com , która nie wyglądała najlepiej i praktycznie nie pojawiała się w wynikach.

Strona „rozjeżdżała się” i do tego zawierała sporo błędów w swoim kodzie, a w linkach znajdowały się polskie znaki. Na stronie znajdowało się dużo treści, która była przygotowana tylko z myślą o ludziach.

Najważniejsze zmiany, które wprowadziliśmy to:

– poprawa kodu
– nowe przyjazne linki
– otagowanie artykułów i przygotowanie je na spotkanie z botem
– przygotowanie dodatkowych artykułów
– przekierowanie treści strony franslex.com na stronę www.franslex.com

Na pierwszy rzut zmiany, które wprowadziliśmy wydają się tylko kosmetyczne, ale na tym właśnie polega optymalizacja, czyli jak najmniej inwazyjne zmiany na stronie, ale dające najlepsze efekty.

Na początku strona nie pojawiała się w wynikach wyszukiwania, a teraz po kilku tygodniach strona przebija się na czołowe pozycje.

Podobne artykuły