Podsumowanie roku 2011 w świecie SEO

Mimo, że mamy już prawie luty, to wypada napisać małe podsumowanie mijającego roku. Możemy sobie pozwolić na małe nagięcie czasu, tym bardziej, że jeśli chodzi o pozycjonowanie, to działo się naprawdę sporo.

Yahoo! i Bing

Można powiedzieć, że kończy się swoista era w historii wyszukiwarek, ponieważ na przełomie października i listopada roboty Yahoo! zostały wyłączone, a sama wyszukiwarka zaczęła działać na silniku Microsoftu. Co to oznacza dla polskich użytkowników? Dosłownie nic, ponieważ w przeciwieństwie do USA w Polsce nadal dzieli i rządzi wyszukiwarka Google, posiadająca ponad 90% rynku. Różnicę odczuli przede wszystkim pozycjonerzy, którzy stracili jedno z ulubionych narzędzi – Yahoo! Site Explorer, które do tej pory zwracało liczbę linków prowadzących do witryny oraz informacje na jakich stronach się znajdują.

Panda

Panda to przyjazne zwierzątko, które jest kochane przez wszystkie dzieci. Niestety, za sprawą kolejnej aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google, która otrzymała kodową nazwę Panda, wielu właścicieli stron obawiało się skutków działania tego miłego zwierzątka. Z perspektywy czasu możemy powiedzieć, że Panda miała znikomy wpływ na większość witryn, a oberwały głównie strony o słabej albo bezwartościowej treści. Jeżeli chodzi o pozycjonerów, to fakt jest taki, że gdy ktoś profesjonalnie podchodzi do swoje pracy, to może powiedzieć „oby więcej takich aktualizacji”, sprawiają one bowiem, że w wyszukiwarkach pojawiają się głównie wartościowe wyniki.

Sama panda karze za tzw. przesycenie strony słowami kluczowymi, dzięki czemu o czasach w których webmasterzy upychali jak najwięcej powtórzeń danej frazy możemy całkowicie zapomnieć.

Dla naszej firmy, jak i dla naszych klientów rok 2011 był pełen sukcesów. Udało nam się zrealizować założone cele, a rok 2012 rozpoczynamy z zapałem i mamy nadzieję, że obecny rok będzie jeszcze lepszy.

Podobne artykuły