Pozycjonowanie czy AdWords

10 marca 2013, Autor: Artur Krawczyk

Pozycjonowanie czy AdWordsCzęsto spotykam się z pytaniem, w co lepiej zainwestować: czy w pozycjonowanie, czy w kampanię linków sponsorowanych, takich jak np. AdWords? Odpowiedź na to pytanie będzie się różniła w zależności od strony internetowej, klienta czy branży, w której pracuje.

Dwie główne różnice pomiędzy wspomnianymi sposobami zaistnienia w Internecie to czas i koszt. Pozycjonowanie jest o wiele tańsze, ale na jego efekty przyjdzie nam poczekać jeszcze kilka tygodni. Linki sponsorowane przynoszą wizyty już tego samego dnia, co start kampanii, ale z kolei są o wiele droższe.

Niestety często nie da się jednoznacznie określić, która z tych form promocji jest lepsza, dlatego najlepszym wyjściem jest kompromis. Warto wybrać kilka fraz o średniej konkurencyjności i pod nie się pozycjonować, a następnie wybieramy trudne frazy i wykupujemy odpowiednie kampanie linków sponsorowanych.

Dodatkową zaletą takiego podejścia jest to, że nie uzależniamy się od jednego źródła ruchu na stronie. W przypadku, w którym cały nasz traffic pochodziłby tylko z wyników organicznych, a nasza strona dostałaby filtr, wtedy nasza strona nie przynosiłaby żadnych zysków.

AdWords zalecam stosować jako dodatkowe źródło odwiedzin i do ewentualnych testów, dzięki którym będziemy wiedzieć, które frazy przynoszą nam wysoką konwersję. Inną sytuację, w której linki sponsorowane są niezwykle skuteczne, to gorące okresy np. Boże Narodzenie czy nadchodzące Euro 2012. Pozycjonowanie  najatrakcyjniejszych fraz w tym okresie może być niezwykle drogie albo nieskuteczne, dlatego lepszym wyborem jest AdWords.

Pozycjonowanie jest długotrwałym procesem i warto się zastanowić, które frazy są efektywne i będą doskonałym źródłem odwiedzin w dłuższym okresie czasu.

Podobne artykuły