Pozycjonowanie – o co chodzi?

Tylko 65 procent firm posiada własną stronę internetową. [1] Biorąc pod uwagę stopień aktualnej digitalizacji przedsiębiorstw, jest to statystyka bardzo zastanawiająca. Pomijając kwestię możliwości przedstawienia pełnej palety produktów, firmy poprzez nośnik informacji jakim jest Internet, mogą bez problemu wypromować swoją działalność oraz budować swój wizerunek . Jeżeli jednak nie obce ci są zalety posiadania własnej witryny internetowej, warto dowiedzieć się w jaki sposób spowodować, aby była ona oglądana przez jak najwyższą liczbę potencjalnych klientów. Bo jaką korzyść będzie przynosić sama strona, skoro nikt jej nie będzie odwiedzał?

 

Rozwiązaniem tego problemu okazuje się pozycjonowanie. Jest to szereg działań prowadzących do umieszczenia witryny internetowej na jak najwyższej pozycji w wynikach wyświetlanych w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych słów kluczowych. Istotne jest, aby frazy jak najlepiej oddawały tematykę zawartą na stronie internetowej. Dzięki temu trafią na nią osoby zainteresowane ściśle działalnością firmy, a nie przypadkowi internauci. Pozycjonowanie ma na celu głównie zwiększenie liczby osób wchodzących na witrynę co w następstwie przekłada się na zwiększenie sprzedaży produktu. [2]

Należy jednak pamiętać, że pozycjonowanie nie jest jednorazową akcją, która będzie dawała plony od chwili zastosowania. Na jego wyniki należy czekać od paru tygodni do kilku miesięcy. Biorąc jednak pod uwagę wyniki jakie niesie za sobą pozycjonowanie- warto czekać[3].

Koszty związane z tym typem promowania własnej strony internetowej są ściśle związane z popularnością słów kluczowych oraz pozycji w wyszukiwarce, na której chcemy aby nasza  witryna się znalazła (ze względu na popularność najczęściej wybieraną wyszukiwarką jest Google). Wiąże się to z faktem, iż wypozycjonowanie strony w sytuacji w której po wpisaniu słowa kluczowego otrzymujemy 3 000 000 wyników, jest znacznie trudniejsze niż zrobienie tego samego gdy wyszukiwarka podaje tylko 20 000 wyników. Szukając firmy, która zajmie się pozycjonowaniem naszej witryny, warto zwrócić uwagę przede wszystkim na jej opinię wśród klientów, ale również na sposób naliczania przez nią kosztów. Uzasadnione wydaje się naliczanie opłat od wyników pracy. Najczęściej tabela opłat podzielona jest na przedziały obejmujące pozycję, którą zajmie nasza strona w wyszukiwarce po wypozycjonowaniu. Zazwyczaj najwyższa cena obejmuje od 1 do 3 pozycji, niższa od 4 do 7 oraz najniższa w przedziale 7 do 10. [4]

Podsumowując podstawowe informacje, które należy wiedzieć na ten temat pozycjonowania, należy wspomnieć, że nie jest to tylko sposób na umieszczenie swojej strony internetowej na szczycie wyszukiwarki. Pozycjonowanie jest również jedną z najtańszych form reklamy. Nie jest to jednak typ reklamy nachalnej, narzucającej się odbiorcy, wzbudzającej niechęć.  Adres naszej strony wyświetla się i jest podsuwany osobie  zainteresowanej tematyką na niej widniejącej, co oznacza brak negatywnego nastawienia odbiorcy, który ostatecznie przekłada  się na chęć zakupu i pozyskanie kolejnego klienta.

 


[1] Dane GUS, dane dot. firm zatrudniającą 10 i więcej pracowników

[2] http://www.pozycjonowanie.yoyo.pl/, data wejścia na stronę: 5.12.2011r

[3] http://www.ecommerce.edu.pl, data wejścia na stronę: 5.12.2011r

[4] http://www.pozycjonowaniedlakazdego.com.pl, data wejścia na stronę: 5.12.2011r

 

Podobne artykuły