Reklama przyszłości

23 sierpnia 2012, Autor: Katarzyna Banasiak

Formy reklamy w InternecieMedia społecznościowe zyskały w ostatnich latach ogromną popularność. Okazało się, że ludzie na całym świecie uwielbiają komunikować się ze sobą i za ich pośrednictwem wymieniać zdjęcia i opinie. Nic więc dziwnego, że mediami społecznościowymi zainteresowali się marketerzy, dostrzegając w nich ogromny potencjał reklamowy.

 

Reklama społecznościowa stanowi rodzaj reklamy internetowej, w której wykorzystuje się fora, blogi, portale społecznościowe oraz mikroblogi. Jako, że jest ona zjawiskiem dość nowym na tle standardowych form reklamowych wciąż jest atrakcyjna dla odbiorców. Jakie są inne zalety promocji za pośrednictwem mediów społecznościowych?

Siła rażenia

Wykorzystanie tego typu reklamy pozwala przede wszystkim na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Tworząc Fanpage i zdobywając kolejnych fanów mamy możliwość trafienia także do ich znajomych, którzy początkowo nie byli bezpośrednio zainteresowani oferowanymi przez nas produktami. Dzięki temu dostajemy szansę dotarcia nawet do „znajomych znajomych”. Zasięg takiej kampanii może być naprawdę bardzo duży. Jedyne, co musimy zrobić, to zainteresować innych swoim produktem lub usługą.

Precyzyjny target

Kolejna zaleta reklam społecznościowych to możliwość precyzyjnego dobrania targetu. Jeśli zdecydujemy się na zakup jednej z form promocji oferowanej przez Facebooka możemy określić, którzy użytkownicy tego portalu mają stać się odbiorcami naszej reklamy. Sprawia to, że jej efektywność wzrasta, a ponoszone przez nas koszty maleją.

W poszukiwaniu opinii

Przed podjęciem decyzji zakupowej konsumenci uwielbiają szukać informacji w Internecie. Zazwyczaj jednak nie są zainteresowani oficjalną stroną internetową firmy, a opiniami pojawiającymi się na blogach czy forach. Z tego powodu warto spróbować nawiązać m.in. kontakty z blogerami, którzy za możliwość przetestowania produktu pozytywnie wypowiedzą się o nim na swoim blogu. Dzięki temu niskim kosztem otrzymujemy bardzo skuteczną reklamę, ponieważ bloger jest zazwyczaj liderem opinii dla społeczności zgromadzonej wokół jego strony.

Komunikacja na pierwszym planie

Reklama społecznościowa ma jeszcze jedną zaletę, której nie posiada większość pozostałych form promocji. Jest to możliwość łatwej i niemal natychmiastowej interakcji z odbiorcami. Dzięki Facebookowi nasza reklama może być ankietą, konkursem lub filmikiem z zabawnym opisem, a co najważniejsze – możliwością dodawania komentarzy. To właśnie dzięki temu w prosty sposób zbierzemy opinie o naszym produkcie i w razie potrzeby szybko zareagujemy na te negatywne.

Umiar w cenie

Jako że reklamowanie produktów i usług za pomocą portali społecznościowych jest zjawiskiem dosyć nowym, taka forma reklamy wciąż potrafi zainteresować odbiorców. Należy jednak pamiętać, że wszystko musimy robić z umiarem. Gdy zaczniemy promować się zbyt nachalnie, najpierw zdenerwujemy odbiorców, a następnie przestaną nas po prostu zauważać.

Podobne artykuły