zoloft generic color low cost zoloft cheap zoloft

SEO w białym kapeluszu

18 października 2012

Nie tylko public relations dzieli się na czarne i białe. Istnieje również dokładnie taki sam podział w dziedzinie SEO. Tak jak w starych westernach, mamy złego i dobrego bohatera. Czarne i białe. Tak zwane White Hat SEO, to nic innego, jak działania etyczne, natomiast Black Hat, to niedozwolone techniki używane do promowanie strony. Skupmy się jednak na tym pierwszym, bo to z niego korzystamy.


Google cię osądzi
Aby dobrze wykorzystywać techniki SEO należy działać w zgodzie z Google. Błędy zdarzają się nawet największym (przykładowo w 2006 roku zablokowano stronę BMW). Należy więc przede wszystkim uważnie śledzić wytyczne i starać się osiągnąć zamierzony efekt poprzez techniki skuteczne i dozwolone. Zresztą nikt nie chciałby chyba, aby jego strona otrzymała ban, ponieważ wtedy przygoda z walką o klienta się dla nas kończy. Należy więc przestrzegać tej specyficznej etyki. Metody White Hat SEO mają na celu uzyskanie długofalowego efektu poprzez właściwe procesy.

Kilka kroków
Podstawowym punktem jest oczywiście optymalizacja naszej strony. Chodzi o to, by była na jak najwyższym poziomie. Należy zadbać o wszystkie treści oraz wygląd wizualny. Każdy ten element jest podstawowym krokiem do tego, by w ogóle rozpocząć pozycjonowanie. Google zwraca uwagę na unikalne treści oraz to, czy używamy słów kluczowych na stronie. Powinny się również znajdować w metatagach. To co w White Hat SEO nie jest dobrze widziane, to ukrywanie słów kluczowych w ukrytych warstwach strony. Ponadto musimy zadbać o tak zwane przyjazne linki. Są to takie linki, które po slashu nie mają symboli, cyfr i przede wszystkim nie zmieniają się za każdym razem. Najlepiej jeśli w adresie strony, tuż po slashu, pojawi się słowo kluczowe jakiego używamy. Ciekawym rozwiązaniem jest również używanie tzw. anchor tekst, czyli odnośników do np. podstron, umieszczonych pod słowem kluczowym. Musimy być jednak ostrożni jeśli chodzi o linki wewnętrzne, ich używanie działa na naszą korzyść, ale pamiętajmy o umiarze. To samo tyczy się samych słów kluczowych. Każdy przesyt na stronie, może również spowodować, że Google zwróci na naszą stronę uwagę, ale bynajmniej nie, by ją pochwalić. Należy tak przygotować treści, aby roboty wyszukiwarek mogły bez problemu je odczytać. Każdy element powinien mieć też tytuł. Wszelkie oszustwa w tej dziedzinie, mogą mieć swoje konsekwencje.

Oddzielić czarne od białego
Najtrudniejszą problematyką jest wyznaczenie wyraźnej granicy pomiędzy White Hat i Black Hat SEO. Internet aż pęka od pytań, o to, które działania są etyczne. Łatwiej już precyzować co etyczne nie jest i unikać tego rodzaju praktyk. Nie można traktować swojej własnej strony jak śmietnika. Właściwa optymalizacja, dbałość o treści i staranie, by nasza strona była jak najbardziej klarowna – tak najprościej założyć biały kapelusz, bo czarnego naprawdę nie warto.

 

Podobne artykuły