POZYCJONOWANIE

SEO

SEO to skrót od Search Engine Optimization, który jest procesem optymalizacji strony internetowej, dzięki czemu jest ona łatwiej dostępna dla użytkowników.

 Pozycjonowanie

SEO przede wszystkim koncentruje się na poprawie rankingów witryny w wyszukiwarkach takich jak Google. Im wyższej w wyniku wyszukiwania pojawi się nasza witryna tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie ona odwiedzona. Kiedy witryna uzyska większy ruch istnieje przypuszczenie zwiększenia liczby transakcji. Oczywiście zależy to jeszcze od wielu innych czynników jak dobrane oferty, łatwość nawigacji itp.

Jakie istnieją rodzaje SEO?

Istnieje kilka różnych rodzajów optymalizacji witryny. Poniżej znajduje się opis następujących usług SEO:

Techniczne SEO

Analiza technicznych czynników witryny, które wpływają na wyniki w rankingu.

Efektywność adresu URL

Ważnym czynnikiem optymalizacji witryny jest efektywność adresu URL, z którego strona jest rozwijana. Nieefektywny adres URL, który jest za długi lub zawiera dziwne znaki, może spowolnić czas wczytywania strony. Optymalizacja jest lepiej odbierana przez Google gdy kod witryny jest zminimalizowany. Google łatwiej rozumie semantyczne znaczenie strony, gdy jest dobrze dobrany adres URL. Należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach tworzenia URL na swojej stronie internetowej:

  • Sprawdzaj poprawność adresów czy nie zawierają błędów ortograficznych lub literówek,
  • Używaj myślników oddzielając poszczególne frazy,
  • Nie używaj dużych liter A,B,C.
  • Blokuj dostęp do URL, które nie mają być widoczne dla Googla.
  • Dodaj Favicon,
  • Pamiętaj o przekierowaniu 301

I najważniejsze nie zapomnij używać swoich słów kluczowych w adresach URL!

Szybkość witryny

Algorytm rankingu Google jest stale aktualizowany, aby poprawić komfort użytkowników. Oprócz dostarczania dokładnych wyników, które odnoszą się do zapytania, Google uwzględnia również w rankingu szybkość strony internetowej. Szybsza strona zapewnia lepszą obsługę użytkownikom witryny. Czas ładowania strony powinien wynosić poniżej 2,5 sekundy. Najlepszym narzędziem do sprawdzenia szybkości swojej strony jest Google Page Insights – jest to darmowe narzędzie Googla, dostępne dla każdego użytkownika.

 

Jakie czynniki wpływają na szybkość strony?

  • zasoby blokujące renderowanie
  • ładowanie nieużywanego kodu CSS
  • czasy reakcji serwera (TTFB)
  • rozmiar obrazów i ładowanie obrazów poza ekranem
  • obrazy w formatach nowej generacji ( JPEG 2000, JPEG XR i WebP)
  • widoczność tekstu podczas ładowania czcionek internetowych
  • aktywność głównego wątku

I wiele innych. Narzędzie to pozwala na dokładną analizę, dzięki temu stało się jednym z niezbędnych narzędzi pozycjonerów i webmasterów.

Mobilna responsywność

Kolejnym ważnym czynnikiem w rankingu jest to, czy strona jest responsywna. Oznacza to, że ​​układ witryny dostosowuje się do typu urządzenia używanego do przeglądania strony internetowej. Kiedy witryna reaguje, zapewnia lepszą obsługę. Witryny, które nie reagują, próbują dostarczyć całą szerokość strony internetowej przeznaczonej dla komputerów stacjonarnych na smartfony lub tablety. Aby strona pasowała, zawartość strony na stronie musi zostać zmniejszona, co zwykle powoduje, że nie można wyświetlić strony. Wszystkie inne rzeczy są równe. Niestety jest to trzy, a czasem cztery razy więcej pracy podczas tworzenia witryny internetowej, ale niestety jest to czynnik wymagany. Google wyrzuca ze swojego rankingu strony, które nie gwarantują swoim odbiorcą odpowiedniej oprawy graficznej na urządzeniach mobilnych.

SSL / HTTPS

Google, podobnie jak jego użytkownicy, preferuje witryny, które są bezpieczne. Witryna ze złośliwym oprogramowaniem jest ekstremalnym przykładem słabej, niezabezpieczonej strony internetowej. Oczywiście nikt nie chce zainfekować swojego komputera odwiedzając stronę, która nie jest bezpieczna. Firma Google stale zwiększa znaczenie bezpiecznej witryny internetowej, zwiększając znaczenie witryn HTTPS w witrynach HTTP.

 

HTTPS oznacza po prostu, że strona internetowa jest chroniona certyfikatem SSL. SSL oznacza Secured Socket Layer. Jest to protokół komunikacyjny, który tworzy bezpieczne połączenie między odwiedzającym i stroną internetową. Ochrona informacji wprowadzanych przez odwiedzającego i otrzymywanych przez witrynę jest ważna dla Google, w związku z tym będą klasyfikować witrynę internetową chronioną protokołem SSL (https) przedwitrynę, która nie jest (http).

RODO na stronie internetowej

Równie ważne jak certyfikat jest dostosowanie strony pod wymagania RODO. Szczególnie kiedy na naszej stronie znajdują się formularze kontaktowe czy newslettery. Trzeba pamiętać o instalacji i skonfigurowaniu odpowiednich wtyczek, aby zapewnić zgodność z wymaganiami RODO. Ważna jest Polityka prywatności i cookies, odpowiednia informacja o używaniu cookies, a także możliwość usunięcia swoich danych lub cookies.

Optymalizacja On-page

Optymalizacja widocznych elementów strony, które wpływają na rankingi.

Tytuł strony i opis Meta

Tytuł i opis meta strony mają kluczowe znaczenie dla rankingów SEO z dwóch powodów. Po pierwsze, oba powinny zawierać podstawowe słowa kluczowe, które pomogą Google zrozumieć znaczenie semantyczne Twojej strony. Zamiast upychania słów kluczowych , użyj odmiany słów kluczowych. Najlepiej stosować synonimy, odmiany słów i zmieniać kolejność słów w obrębie frazy kluczowej. Profesjonalna firma zajmująca się usługami SEO będzie wiedzieć, jak najlepiej zoptymalizować tytuły stron i opisy meta w witrynie, aby podnieść pozycję w rankingu Google.

Drugim powodem, dla którego ważne są tytuły stron i opisy meta, jest to, że dają możliwość odróżnienia wyniku Twojej strony od konkurencji. Aktualne najlepsze praktyki SEO uwzględniają nowsze czynniki optymalizacyjne stosowane przez Google, w tym dane o zaangażowaniu użytkowników, takie jak czas spędzony w witrynie, współczynnik odrzuceń i współczynnik klikalności. Kiedy Google identyfikuje, że dana strona jest oglądana przez dłuższy czas i istnieje większe zainteresowanie odwiedzających witryną, istnieje prawdopodobieństwo, że strona przekroczy pozycję konkurencji o mniejszej ilości  danych użytkowników. Dokładne i intrygujące tytuły i opisy stron pomagają zwiększyć współczynnik klikalności i zmniejszyć współczynnik odrzuceń.

Nagłówki (H1,H2,H3,H4)

Google docenia (i nagradza) strony internetowe o intuicyjnej strukturze. Użycie nagłówków pomaga uporządkować treść na stronie. Podobnie jak w przypadku terminarza, główne tematy wykorzystują bardziej widoczne nagłówki. Jeśli chodzi o SEO, będą to nagłówki H1 i H2.

W tym obszarze treści używane są mniej znaczące nagłówki, takie jak H3 i H4. Właściwe wykorzystanie tagów nagłówka jest bardzo ważne dla rankingów. Doświadczyłem kilkukrotnego znacznego polepszenia pozycji na stronie internetowej, po prostu zmieniając H1 na stronie głównej. Dostawcy usług SEO wiedzą, jak optymalizować i wykorzystywać nagłówki, aby poprawić ranking Google.

Treść strony

Treść (tekst) strony internetowej ma kluczowe znaczenie dla potencjalnego rankingu wyszukiwarki. Jak wspomniano powyżej, Google śledzi dane o użytkownikach, takie jak czas spędzony na stronie i współczynnik odrzuceń.

Docelowo zawartość na stronie musi zapewniać odwiedzającym wartość. Musimy bezpośrednio wskazywać w naszych tekstach na korzyściach lub wartościach tych usług dla potencjalnego klienta. Atrakcyjna strona internetowa to taka, która jest zwięzła, ma atrakcyjny wygląd i wykorzystuje bogate multimedia (filmy, grafiki itp.). To właśnie te czynniki zwiększają zaangażowanie odwiedzających.

Optymalizacja Off-page

Implementacja elementów optymalizacyjnych niezwiązanych z samą stroną. Zewnętrzne techniki SEO pomagają zwiększyć autorytet domeny, co jest miarą wiarygodności strony internetowej i „zdolności” do rangowania. Podczas pozycjonowania strony poprawia się czytelność strony przez roboty Googla. Pozycjonowanie pomaga  w zrozumieniu semantycznego znaczenia strony internetowe oraz zwiększa autorytet witryny i interpretację Google, które witryny powinny przewyższać inne.

Media społecznościowe

Korzystanie z mediów społecznościowych pomaga budować świadomość marki i potencjał odwiedzających witrynę. Im więcej strona internetowa uczestniczy w mediach społecznościowych, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownicy tych platform społecznościowych odwiedzą naszą stronę. W związku z off-page SEO, priorytetem Google jest dostarczanie wysokiej jakości treści dla użytkowników. Jednym z najlepszych wskaźników jakości treści jest częstotliwość, z jaką treści są udostępniane online. Marketing w mediach społecznościowych to doskonały sposób na zachęcanie do dzielenia się treściami witryny.

Linki zwrotne

Podstawą algorytmu rankingu Google są linki zwrotne. Dla Googla linki zwrotne z jednej witryny do drugiej są podobne do odsyłaczy szeptanych. Im więcej poleceń (linków zwrotnych) otrzymuje strona internetowa, tym bardziej Google uznaje tę witrynę za istotną, a co za tym idzie – zwiększa pozycję w rankingu witryny. Ponieważ linki zwrotne mają krytyczne znaczenie dla autorytetu domeny i dobrego rankingu, to zazwyczaj jest to obszar o największym nadużyciu pod względem spamu.

 

Jeśli agencja SEO nie stosuje najlepszych praktyk SEO, może skupić się tylko na liczbie linków zwrotnych. Pamiętajmy jednak, że ważniejsze dla poprawy rankingów jest jakość linków. Jeden dobrej jakości backlink z zaufanej, autorytatywnej strony internetowej jest lepszy niż 10, a może nawet 100 słabej jakości linków. Kluczem do uzyskania dobrej jakości linków wstecznych jest dostarczanie cennych treści, do których inni mogą się odwoływać i udostępniać innym użytkowikom.

Pozycjonowanie lokalne

Organiczne SEO

Poprawianie rankingów dla głównego „ekologicznego” obszaru w wyszukiwarkach. Organiczne SEO jest ważne dla firm o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Tego typu SEO koncentruje się na poprawie rankingów w bezpłatnych wynikach wyszukiwania . Pozycjonowanie organiczne to klasyczna optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Internet jest zalany artykułami o tym, jak wykonać organiczne SEO w celu poprawy rankingów Google. Techniki w ramach tej formy obejmują optymalizację na stronie i optymalizację poza stroną, w tym takie rzeczy jak metatagi i optymalizacja tytułów stron, optymalizacja treści na stronie, tworzenie linków zwrotnych i korzystanie z mediów społecznościowych.

Pozycjonowanie lokalne

Poprawianie rankingów w wynikach lokalnych wyszukiwarki.

Lokalne usługi SEO są ważne dla firm działających z lokalnymi  klientami. Pozycjonowanie lokalne to stosunkowo nowy temat. Polega na skierowaniu działań pod kątem lokalnego rankingu koncentruje się na znalezieniu w lokalnym obszarze w wynikach Google, który pokazuje mapę z wykazem 3 lokalnych firm. Jest to ogromna szansa dla mniejszych firm, które polegają na lokalnych klientach. Techniki lokalnego SEO różnią się od metod organicznego SEO.

Jak wyglądają wyniki pozycjonowania lokalnego?

Wyniki pozycjonowania lokalnego są dostępne jeżeli udzielimy zgody na pobranie naszego położenia. Wyszukiwarka posegreguje najlepsze wyniki dla Twojego zapytania w pobliżu. Jak widać powyżej jeśli szukamy agencji interaktywnej z Poznania automatycznie Google pobiera wyniki tylko w tym rejonie. Dzięki temu mogę sprawdzić opinie innych Klientów i skontaktować się z daną firmą.

 

Dla kogo jest pozycjonowanie lokalne?

Restauracje, warsztaty samochodowe, elektrycy i hydraulicy to tylko kilka przykładów rodzajów firm, które korzystają z lokalnego SEO. Jeżeli prowadzisz biznes oparty na lokalnych klientach to pozycjonowanie może się przydać. Nie trać budżetu na szerokie krajowe czy międzynarodowe działania, zminimalizuj swoje wymagania względem SEO.

 

FAQ

Jak ważne są opinie w internecie dla pozycjonowania?

Kolejną ważną częścią usług optymalizacji jest zarządzanie reputacją online. Większość internautów uważa opinie online za pomocne przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Być może najbardziej znane recenzje online pochodzą od Amazon. Recenzje produktów od rzeczywistych nabywców są bardzo przydatne dla potencjalnych klientów. Dlatego ma to również duży wpływ na pozycje w wyszukiwarce. Jeżeli mamy dobry oceny dostajemy bonus, w drugą stronę również. Jedna czy dwie słabe oceny i możemy pożegnać się ze swoimi niektórymi pozycjami.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to inaczej SEO lub optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Jest to proces osiągania lepszych rankingów w wyszukiwarkach i zwiększania ruchu, a ostatecznym celem jest generowanie zysków i sprzedaży.

Jakie są rodzaje pozycjonowania?

Istnieje kilka różnych typów usług SEO, które koncentrują się na różnych elementach: optymalizacji wyszukiwania i widoczności w Internecie. Aby uzyskać dobrą pozycję w wyszukiwarkach takich jak Google i BING, firma zajmująca się optymalizacją wyszukiwarek może wdrożyć optymalizację witryny technicznej, zarówno na stronie, jak i poza nią, z naciskiem na SEO organiczne i / lub lokalne usługi SEO. Tradycyjne organiczne SEO skupia się na poprawie rankingów w typowym obszarze wyników wyszukiwania. Lokalne SEO koncentruje się na poprawie rankingów w „lokalnym pakiecie”, który jest obszarem w ramach wyników, który zawiera mapę z trzema wymienionymi lokalnymi firmami. Lokalne SEO jest ważne dla firm, które korzystają z lokalnych lub regionalnych klientów. Podczas gdy organiczne SEO może pomóc znaleźć lokalnych klientów, jest to najważniejsze dla firm o zasięgu krajowym i międzynarodowym.

Czy opinie Google+ są ważne?

Dbanie o opinię jest ważną częścią optymalizacji online, ponieważ sprzyja pozytywnemu spojrzeniu na firmę, jej usługi i produkty. Marketing w wyszukiwarkach koncentruje się na zwiększaniu świadomości marki i widoczności w Internecie. Zarówno zarządzanie reputacją, jak i marketing w wyszukiwarkach zwiększają prawdopodobieństwo, że potencjalny klient stanie się klientem.

Jakie są zalety pozycjonowania?

Dobry ranking to ciągle rozwijająca się nauka, która wymaga ciągłej czujności. Poświęcenie wysiłku, aby zobaczyć, gdzie i kiedy potencjalni klienci szukają, może być najważniejszym priorytetem marketingowym w dzisiejszym cyfrowym świecie. Chodzi o podstawową świadomość. Obecnie 97% wszystkich zakupów ma komponent internetowy. 90% wszystkich decyzji o zakupie rozpoczyna się od zapytania internetowego, a 83% wszystkich wyszukiwań nigdy nie przechodzi przez  pierwszą stronę wyników. Ważniejsze niż kiedykolwiek jest zidentyfikowanie docelowych odbiorców online i wdrożenie skutecznej strategii SEO, aby stać się jedną z najlepszych witryn dla kluczowych haseł wyszukiwania.

 

Na czym polega śledzenie ruchu na stronie internetowej?

Dzięki tym informacjom możesz zobaczyć, jak ludzie znajdują Twoją witrynę, niezależnie od tego, czy pochodzą z wyszukiwania organicznego, reklamy za kliknięcie, linków z innych witryn i innych inicjatyw marketingowych. Możesz dokładniej przyjrzeć się tym informacjom, aby zobaczyć dokładnie jakich haseł używają aby znaleźć Twoją witrynę i przejść dalej. Możesz sprawdzić  w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją witryną. Jeśli zamieniają się w konwersje, to wiesz, które słowa kluczowe wyróżnić i które słowa kluczowe nie są tak skuteczne.

Co to jest współczynnik odrzuceń?

Odrzucenie to moment, w którym użytkownik klika Twoją stronę, ale potem wychodzi bez klikania na inną stronę.

Co zrobić z wysokim współczynnikiem odrzuceń?

Jeśli masz wysoki współczynnik odrzuceń, możesz zredagować treść wokół haseł wyszukiwania używanych przez użytkowników. Może to również oznaczać konieczność ponownego zaprojektowania witryny.

Na czym polega konwersja strony internetowej?

Średnie wyświetlenia strony i czas spędzony w witrynie

W rzeczywistości są to dwie różne statystyki, ale generalnie działają razem. Jeśli masz dużą liczbę wyświetleń strony oznacza to, że ludzie są wystarczająco zainteresowani, aby kliknąć stronę. Jeśli czas spędzony na stronie jest nieproporcjonalny z liczbą wyświetleń, może to oznaczać, że mają problem ze znalezieniem tego, czego szukają. Oczywiście im więcej wyświetleń strony i dłuższy czas spędzony na stronie, tym lepsza jest dla Googla.

Aby to poprawić, możesz zrobić wszystko, pisząc lepsze treści, ulepszając strategię wewnętrznego linkowania, zmieniając nawigację swojej witryny. Posiadanie wysokiej jakości treści i łatwej nawigacji jest kluczem do procesu konwersji.

Jak powinna wyglądać dobra treść pod pozycjonowanie?

Dobrej jakości treść sprawia, że strony są częściej przeglądane przez użytkowników, a także zwiększa czas spędzany na stronie. Dzięki temu dowiesz się, jakie obszary treści wymagają ulepszenia, jakie strony można lepiej zoptymalizować pod kątem wyszukiwania oraz ile osób przechodzi przez ścieżkę konwersji.

 

Często przeglądanie analityki w celu zidentyfikowania obszarów wymagających poprawy są kluczowe dla powodzenia kampanii.

Kontakt

Już dziś skontaktuj się z nami, a my przygotujemy dla Ciebie bezpłatny Audyt strony.